SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.145 número4Paul Cézanne, el solitario padre de la pintura modernaCarcinoma vesicular de células en anillo de sello: diseminación poco frecuente: Reporte de un caso con tomografía computada por emisión de positrones con fluor 18-deoxiglucosa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista médica de Chile

versión impresa ISSN 0034-9887

Resumen

MOYA R, Patricia et al. Simulation in medical education from the perspective of patients’ safety. Rev. méd. Chile [online]. 2017, vol.145, n.4, pp.514-526. ISSN 0034-9887.  http://dx.doi.org/10.4067/S0034-98872017000400012.

We herein review the association between patients’ safety and simulation methods for medical education. This evidence should help to change the present paradigm in medical education, where there is still reticence towards this education method. A total of 20 papers on the subject were reviewed. Ninety percent of these articles conclude that simulation contributes to patient safety, 5% conclude that the evidence is uncertain and 5% conclude that the effects will be seen in the next decade. Thus, the majority of papers support the use of simulation in medical education as a method that improves patients’ safety.

Palabras clave : Education; Education, Medical; Safety; Simulation Training.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons