SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.145 número9La creencia epistemológica constructivista sobre el conocimiento científico varía en función del año de formación en los estudiantes de Medicina pero no en los estudiantes de otras carreras de la salud¿Tiene cabida, hoy, el “privilegio terapéutico”? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista médica de Chile

versión impresa ISSN 0034-9887

Resumen

HAWES, Gustavo et al. Concept frame for curricular innovation in health care schools. Rev. méd. Chile [online]. 2017, vol.145, n.9, pp.1193-1197. ISSN 0034-9887.  http://dx.doi.org/10.4067/s0034-98872017000901193.

We herein describe the conceptual dimension of the curricular innovation process carried out in the Faculty of Medicine of the University of Chile. We describe the context of innovation. The theoretical pertinence and relevance of a competence driven curriculum for health care professionals is discussed. The epistemological, ontological and didactic dimensions of the curricular innovation are examined. A main issue is the notion of competence and its significance in professional training. The curriculum is essentially considered as a moral endeavor, especially for health care professionals and their quest to improve the quality of life of the population.

Palabras clave : Curriculum; Chile; Education; Medical; Health Occupations.

        · texto en Español     · Español ( pdf )