SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número16Las estrategias de reformulación: el paso desde un texto-fuente a un texto de divulgación didácticaEntre zepellines y boeings 747: metáforas del vuelo y de la aviación en el habla cotidiana en español bonaerense índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

FARIAS, Miguel. Critical language awareness in foreign language learning. Lit. lingüíst. [online]. 2005, n.16, pp.211-222. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112005000100012.

This paper provides a panoramic description of the ways in which the so-called Critical Language Awareness (CLA), can contribute to the teaching and learning of English as a global language, which increasingly involves a wide range of visual, verbal, and digitally-delivered media and modes of communication. The overview presented begins with the concept of Language Awareness, and goes into more depth with respect to that of Critical Language Awareness, establishing a parallel with Paulo Freire´s conception based on the notions of social justice, identity, power and inequality. Finally, the history of the teaching of foreign languages in Chile is presented, and a broader sense of the concept of discourse is outlined, that of multimedia discourse

Palabras clave : critical language awareness ; language awareness; transferability; intercultural communicative competence.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons