SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30La antropología literaria: Apuntes teóricos sobre su poblada soledad y su historicidadDisponibilidad léxica en estudiantes de primero básico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

RIFFO OCARES, Bernardo et al. Lexical competence, reading comprehension and academic performance in high school students. Lit. lingüíst. [online]. 2014, n.30, pp.136-165. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112014000200009.

This article presents the results of a correlation study in which reading comprehension, lexical competence and academic performance were measured. We postulate, that the quality of readers' lexical knowledge is related to their ability to understand texts and, therefore, it affects their academic performance. A study was conducted with 32 high school last grade individuals. The subjects yielded a reading comprehension test, a passive vocabulary test (TEVI-R) and a lexical decision test with chronometric technique. The results indicate that the quality of the response in lexical decision test correlates with performance on reading comprehension, whereas passive vocabulary correlates with general academic performance.

Palabras clave : .

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons