SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32"No es muletilla, es marcador, ¿cachái?": Análisis de la función pragmática del marcador discursivo conversacional cachái en el español de ChileHacia una caracterización de los textos multimodales usados en formación inicial docente en lenguaje y comunicación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

CALDERON LOPEZ, Margarita. Producción escrita y literacidad familiar. Lit. lingüíst. [online]. 2015, n.32, pp.259-282. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112015000200014.

The aim of this study was to investigate the way in which students between 7 and 10 years, appropriate the practices and experiences of reading and writing at home in textual production. Specifically, this study focuses on meaning construction through discursive strategies and motivation towards reading and writing at home (Cassany 2006). For this, 107 students completed a questionnaire with multiple choice questions and an elicitation task for writing. The results showed that gender has a greater impact than age in terms of meaning making strategies. Furthermore, the study revealed that practices and beliefs about reading and writing at home are not statistically significant for results in textual production.

Palabras clave : Text; meaning construction; literacy; literacidad.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons