SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Producción escrita y literacidad familiarEl valor del tiempo en las expresones contrafactuales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

FARIAS FARIAS, Miguel  y  ARAYA SEGUEL, Claudio. Towards a characterization of multimodal texts used in language and communication pre-service teacher education. Lit. lingüíst. [online]. 2015, n.32, pp.283-304. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112015000200015.

In the context of multimodal reading in pre-service teacher education in Language and Communication, we report on a study that sought to characterize the types of texts, reading procedures and strategies used in students' transit from reading the page to the screen and to describe the methodologies used by educators. Two surveys were applied to 61 students and 5 educators. Findings indicate that most students read literary and other printed texts; they access virtual platforms for everyday and academic work, have a Facebook account, and read digital texts; they read texts containing images primarily on screen. With generational variations, teacher educators evidence a mild acceptance of multimodal texts, but also an emphasis on printed literary texts.

Palabras clave : multimodal text; pre-service education; reading comprehension; approaches to reading.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons