SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39El proceso de resemantización de los términos parche y chimba en el parlacheValidación de una Encuesta de Actitudes de Lectura en estudiantes de Educación Básica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

CHAMBA, Mercedes  y  GAVILANES, Christian. Material Auténtico Audiovisual en el Desarrollo de la Fluidez Oral en Universitarios Nivel Intermedio de Inglés. Lit. lingüíst. [online]. 2019, n.39, pp.199-223. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.29344/0717621x.39.2011.

This study reports the benefits of authentic aids on students’ oral fluency. 96 surveys were applied to know whether teachers use authentic materials or not, and 31 voice recordings to identify the oral fluency level. 22 students of the third English level (CEFR-A2) were chosen randomly: 15 participants for the experimental group, and 7 for the control group. The experimental group received authentic resources while the control group received input from a textbook and abridged material. To measure the oral skill improvement, the number of words, pauses, and vocal fillers were counted considering vocabulary and accuracy. The post-tests reported significant oral fluency improvement.

Palabras clave : communicative approach; oral fluency; authentic materials; audiovisual materials.

        · resumen en Inglés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )