SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49(AUTO)BIOGRAFÍA DE PILAR DONOSO: CARTAS MARCADASPOST-MEXICANOS: MÓNICA DE LA TORRE Y ROMÁN LUJÁN COMO POETAS DE FRONTERA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acta literaria

versión On-line ISSN 0717-6848

Resumen

HERNANDEZ O, Biviana. ¿POR QUÉ GRITA ESA MUJER?: THREE POETICS PROPOSALS FOR A DIFFERENTIATED SUBJECTIVITY. Acta lit. [online]. 2014, n.49, pp.59-85. ISSN 0717-6848.  http://dx.doi.org/10.4067/S0717-68482014000200004.

In this article I propose a reading of three fundamental texts of the 80s-90s women's Latin-American poetry: Naciste pintada (Carmen Berenguer, 1999), Noches de adrenalina (Carmen Ollé, 1981), and Ova completa (Susana Thénon, 1987). My starting point it will be the hypothesis of the differentiated subjectivity by gender embodiment (women's writing) and a aesthetic-politic of the domestic issues, daily and micro-political, which in each one of these texts draws a space of deliberation and criticism on writing and the ways of generating the subjectivity/textuality that has arisen because of the development of the aesthetic regime of the postautonomy.

Palabras clave : Carmen Berenguer; Carmen Ollé; Susana Thénon; women's writing; subjectivity/textuality; postautonomy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons