SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número95Pabellón del nogal. Talagante, Chile, 2016El museo de todos los museos. Proyecto, Taipei, Taiwan, 2011 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


ARQ (Santiago)

versión On-line ISSN 0717-6996

Resumen

WALKER, Enrique. Received ideas. ARQ (Santiago) [online]. 2017, n.95, pp.92-95. ISSN 0717-6996.  http://dx.doi.org/10.4067/S0717-69962017000100092.

As 'found objects', ideas received are mobilized as the arguments which prompt a critical, pedagogical formulation. In one case, constrictions trigger the project; on the other, clichés become a straitjacket to design. In both, the goal is the same: pushing the students to take architecture one step further, transforming the series of studios into a pedagogical project with its own life.

Palabras clave : studio; pedagogy; found object; cliché; project.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )