SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número95Margarita¿Referentes? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


ARQ (Santiago)

versión On-line ISSN 0717-6996

Resumen

GROYS, Boris. Self-Design, or Productive Narcissism. ARQ (Santiago) [online]. 2017, n.95, pp.140-145. ISSN 0717-6996.  http://dx.doi.org/10.4067/S0717-69962017000100140.

The spread of social networks has narrowed the gap between the designer and his product, to a point that, today, the public image of the self is what is most designed. Hence, each person becomes his/her own model, promoting him/herself to others in a narcissistic, self-referential way to reach approval, something elusive in an era characterized not only by technological advancement, but also by an evident crisis of judgment and values.

Palabras clave : humanity; desire; taste; networks; technology.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )