SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número96Herramientas digitales para la ciudad del futuroEdificio Escuela de Arquitectura, Pontificia Universidad Católica de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


ARQ (Santiago)

versión On-line ISSN 0717-6996

Resumen

ALEXANDER, Zeynep Çelik. Neo-Naturalism. ARQ (Santiago) [online]. 2017, n.96, pp.52-62. ISSN 0717-6996.  http://dx.doi.org/10.4067/S0717-69962017000200052.

What are the instruments we use to teach architecture? How do they affect the way we train our discipline? And how are they influenced by fashionable epistemological claims? Based on these questions, this text not only unpacks the logics behind neo-naturalism and its deployment in architecture schools but also warns us about its inherent dangers, mainly in how such instruments shape the way we think.

Palabras clave : knowledge; architecture schools; instruments; teaching; North America.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )