SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número105Office-PartyCasa 1 y la resistencia LGBTQ+ en São Paulo, Brasil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


ARQ (Santiago)

versión On-line ISSN 0717-6996

Resumen

GILSANZ DIAZ, Ana; GUTIERREZ MOZO, María Elia  y  PARRA MARTINEZ, José. Black Mountain College: An Irresistible Agenda. ARQ (Santiago) [online]. 2020, n.105, pp.114-127. ISSN 0717-6996.  http://dx.doi.org/10.4067/S0717-69962020000200114.

Sometimes it is not necessary to know where you are going, and just know where you don’t want to go. This possibility of not having a clear objective - more than that of resisting conventions or well-known paths - has been little explored in architecture history. This text shows us one of those strange cases, the Black Mountain College, an architecture school that, after too much resistance, ended almost in oblivion, without much descent.

Palabras clave : resistance; education; community; autonomy; essay.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )