SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número513CONCEPCIONES ÉTICO-VALÓRICAS QUE SUBYACEN TRAS LA FORMACIÓN EN DERECHO AMBIENTAL: REFLEXIÓN TEÓRICA ACERCA DE SU INCLUSIÓN EN EL CURRÍCULO DE PREGRADO DE LAS UNIVERSIDADES CHILENAS Y COLOMBIANASESTUDIO C0RRELACIONAL DE PREJUICIO Y DISCRIMINACIÓN IMPLÍCITA Y EXPLÍCITA EN UNA MUESTRA MAGALLÁNICA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Atenea (Concepción)

versión On-line ISSN 0718-0462

Resumen

FIGUEROA, BEATRIZ; AILLON, MARIANA  y  KLOSS, STEFFANIE. THE CLASS PLAN, A PROFESSIONAL GENRE: HOW BEGINNING TEACHERS NARRATE AND LEGITIMATE IT FROM THE MULTIMODALITY PARADIGM. Atenea (Concepc.) [online]. 2016, n.513, pp.233-250. ISSN 0718-0462.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-04622016000100015.

This study describes from a qualitative phenomenographic research model how a group of students finishing their training program in Spanish teaching at the universidad de Concepción, Chile, perceives the nature and function of the class plan as a professional discursive genre. In speech framework, hypertext stands out, which operates with a metalanguage made up of multimodal codes, linking a series of pedagogic/disciplinary speeches in a process of complex intertextuality. The analysis enables us to see the plan configuration as an active cultural factor that makes the traditional symbolic school-university interaction change, thus providing a new meaning to the construction of the learning phenomenon, which is the essence of the teaching praxis.

Palabras clave : Class plan; professional discursive genre; hypertext; intertextuality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons