SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número2¿CÓMO PODEMOS INTERVENIR PARA FORTALECER EL CLIMA EDUCATIVO EN TIEMPOS DE INNOVACIÓN?CARACTERIZACIÓN COGNITIVA Y EMOCIONAL DE LOS ESTUDIANTES DE LA UNIVERSIDAD CATÓLICA DEL MAULE: AÑOS 1999, 2001, 2003 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

QUILAQUEO RAPIMAN, Daniel. Mapuche educative values in teaching children and adolescents from kimche discourse. Estud. pedagóg. [online]. 2006, vol.32, n.2, pp.73-86. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052006000200004.

This article shows those educative values used in teaching mapuche children and teenagers through the kimche speech. A critical analysis of their speech is made on the basis of respect and affection categories. The hypothesis is that the kimche speech contains the foundations, values and purposes of mapuche education. Therefore, the aim is, on one hand, to identity those values in the frame of mapuche speech and social memory which support that knowledge. On the other hand, to show the perception they have about schooling process of mapuche students. The sample is composed by kimches of the following territorialities: Lafquenche, Nagche, Huilliche and Huenteche

Palabras clave : educative values; personal education; kimche discourse.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons