SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número1APROXIMACIÓN TEÓRICA DE LA EXCLUSIÓN SOCIAL: COMPLEJIDAD E IMPRECISIÓN DEL TERMINO. CONSECUENCIAS PARA EL ÁMBITO EDUCATIVOREFLEXIONES Y DEFINICIONES DESDE LA TEORÍA BIOLÓGICA DEL CONOCIMIENTO: APRENDIZAJE Y COMPETENCIA EN LA UNIVERSIDAD ACTUAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

OSSES BUSTINGORRY, Sonia  y  JARAMILLO MORA, Sandra. Metacognition: a way towards learning how to learn. Estud. pedagóg. [online]. 2008, vol.34, n.1, pp.187-197. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052008000100011.

In this article metacognition is focused as a feasible alternative for training independent learners based on an education empowering consciousness on one's own cognitive pro-cesses and self-regulation of them, from the students' point of view. In such a way, it will lead them to learn how to learn, that is, to guide their learning and transfer it to other fields in their lives.

Palabras clave : metacognition; metacognitive knowledge; metacognitive control; metacognitive strategies; to learn how to learn.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons