SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número2Evaluación en aula de textos escolares: ¿una estrategia posible?Teoría Queer: ¿Cambio de paradigma, nuevas metodologías para la investigación social o promoción de niveles de vida más dignos? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

ZAPATA, Gonzalo  y  FLEET, Nicolas. Market, accountability and public information in higher education. Estud. pedagóg. [online]. 2012, vol.38, n.2, pp.259-276. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052012000200016.

The following article discusses the effects and limitations of accountability and the provision of public information in the Chilean higher education system, which is defined by the role played by the market as a coordination mechanism. Thus, results of a study on the information provided by Chilean universities through its websites are shown; demonstrating that the information of the processes and results is low in quantity and pertinence. It is stated that the use of few indicators of quality, which are related to research universities, stimulates the provision of information among this kind of universities, and inhibits accountability among low prestige universities.

Palabras clave : accountability; public information; web portals; Higher Education; Chile.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons