SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 númeroESPECIALLas funciones de la educación física escolar: una mirada centrada en la justicia social y la reconstrucción del conocimientoEducación Física y transformación social: implicaciones desde una epistemología posmoderna índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

ANGULO RASCO, Félix  y  REDON PANTOJA, Silvia. Public education at the crossroads: the loss of the sense of public education. Estud. pedagóg. [online]. 2012, vol.38, n.especial, pp.27-46. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052012000400003.

The paper has the aim to analyze the neoliberal and mercantilist educational policies that are placing public education and schooling at a crossroads, which can lead to its demise. To do this, and firstly, we discuss the possible framework -codes- needed to understand, in context, the economic policy -neoliberalism- that has helped to reach the current situation. Second, we try to identify a very simple but essential sense to what is public and what it means. Third, we will discuss in some detail, the variants that have adopted the commodification of education and the disastrous consequences that flow from them, for the immediate future of public education.

Palabras clave : public education; public schools; neoliberal politics; mercantilism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons