SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Representaciones sociales sobre el proceso evaluación desde la mirada de docentes de 1° Año Básico en establecimientos municipalizados urbanos de la comuna de QuilpuéEl estudio de la segregación socioeconómica y académica de la educación chilena índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

VAZQUEZ, Stella  y  DAURA, Florencia. Self-regulated learning and academic achievement. Estud. pedagóg. [online]. 2013, vol.39, n.1, pp.305-324. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052013000100018.

An intervention to encourage self-regulated learning in secondary school students is described. The sample is made up of 120 students. The lowest means are for metacognitive self-regulation, effort regulation, study time and environment management, and knowledge development and critical thinking as deep-learning strategies. These variables, particularly effort regulation, correlate significantly and positively with academic achievement. The results are interpreted in relation to learning styles and the type of assessment used by teachers. Instructional suggestions are made linking self-regulated learning with integral education criteria.

Palabras clave : learning styles; academic achievement; self-regulation; instructional intervention.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons