SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número2Transformaciones en las Concepciones de los Docentes de Educación Secundaria acerca de la Web 2.0 y su uso en los procesos de enseñanzaIOC, un instrumento para cualificar desempeño docente en aula: Su generación y validación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

COFRE, Hernán L; VERGARA, Claudia A; SANTIBANEZ, David P  y  JIMENEZ, Juan P. An initial approach to Chilean undergraduate students' understanding of the Evolution Theory. Estud. pedagóg. [online]. 2013, vol.39, n.2, pp.67-83. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052013000200005.

Given the importance of the Theory of Evolution (TE) as scientific knowledge, the aim of the present study was to characterize the understanding about TE of 248 undergraduate students. Data was collected based on an 18 question instrument (3 demographic, 14 Likert scale and one open-ended), that targeted three main topics: Understanding of Theory and Law (UTL), Understanding of TE (UTE), and Acceptance of TE (ATE). The analysis of data revealed that 74% of the participants accept TE as established scientific knowledge; however, they also had misconceptions about ET and TL. The implications for teaching TE in high school and in the education of science teachers are also discussed in this study.

Palabras clave : evolution; understanding of evolution; acceptance of evolution; misconceptions; nature of science.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons