SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 númeroESPECIALAnálisis de algunos factores socio-culturales en la enseñanza de un idioma extranjeroDe la educación global a la biología del conocer: Comprender el sentido de la educación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CASANOVA S., Roberto  y  ROLDAN V., Yasna. On the didactic of oral and written production implemented in Secondary Level Classrooms. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.especial, pp.41-55. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000300005.

The purpose of this paper is to review some considerations related to the didactics of teaching speaking and writing of Spanish as L1, emphasizing its implementation in high-school classrooms. Results presented in the article "Didactics of speaking and writing in high school" (Burgos, 1976) on the first issue of Estudios Pedagógicos are updated. The results obtained by Burgos regarding the didactics of formal oral speech and writing are complemented and discussed and considered still as of absolute validity. Classroom education requires an analysis and a reformulation of its didactics incorporating the discursive abilities from a gender approach which leads to understanding writing and speaking as deconstruction stages of gender qualities, of guided and individual production and of review.

Palabras clave : discourse abilities; Spanish L1; didactics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons