SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 númeroESPECIALDe la educación global a la biología del conocer: Comprender el sentido de la educaciónLa organización del conocimiento en el curriculum: Un debate abierto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

MUNOZ VALENZUELA, Carla; CONEJEROS SOLAR, M. Leonor; CONTRERAS CONTRERAS, Claudia  y  VALENZUELA CARRENO, Jorge. The teacher-student relationship: Some current perspectives. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.especial, pp.75-89. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000300007.

This article aims to showcase some of the contemporary views from which the teacher-student relationship is addressed. This issue, crucial for education, was the central topic of an article written by Fernando Oyarzún and published in the first issue of Estudios Pedagógicos. Today, 40 years after the publication of this article, along with redeeming the relevance of the topic and its influence on the educational process, we collected four perspectives which can contribute to the understanding of this dialogic relationship between teacher and student: the attachment theory, strength based-education, motivation and, lastly, the mediating role of the teacher exemplified through reading mediation. Finally, some challenges for the educator are suggested, taking into perspective the approaches discussed.

Palabras clave : Attachment system; strengths based-education; motivation; mediation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons