SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 númeroESPECIALLa relación educador-educando: Algunas perspectivas actualesProceso de enseñanza aprendizaje de la lengua inglesa en escuelas públicas chilenas: ¿Producción o reproducción? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

FERRADA, Donatila  y  OLIVA, Iván. Knowledge organization in the curriculum: An open debate. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.especial, pp.91-101. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000300008.

This article aims to discuss the organization of knowledge in the curriculum, regarding the article published in 1976 by Hector Palma who deals with this complex curriculum issue which still remains under discussion. In methodological terms, the central thesis statement proposed by this author will be analyzed, depending on the specialized literature of the age on which the article was written, and then the debate will be opened towards an understanding of the curriculum as a field constantly discussed. Analyzes and reflections contained highlight the still valid problem of the organization of educational knowledge raised by this author.

Palabras clave : organization; knowledge; curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons