SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número3Los imaginarios sociales, el pensamiento crítico y la noviolencia, una forma para enfrentar el acoso escolarLas competencias de los graduados y su evaluación desde la perspectiva de los empleadores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

ARMELLA, Julieta. Teaching in the digital era: A socio-pedagogical study in public high schools located in contexts of urban poverty. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.3, pp.49-67. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000400003.

This work is part of a doctoral research developed between 2009 and 2014 which focused on the characterization of school life from the increasing social diffusion of information and communication technology under specific coordinates involving public high schools located in contexts of urban poverty. Our intention here is to analyze school life and teacher's practice in a context marked not only by the presence of digital technologies but also a set of discourses that designate school as untimely.

Palabras clave : high school; digital technologies; knowledge society; teacher's practice.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons