SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número3Percepción de competencias y plan de mejora para la consolidación de los títulos de grado en educación: la mirada de los estudiantesTrayectoria Escolar y Ranking: valoraciones y estrategias institucionales en el nuevo escenario de selección universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

MATAMALA RIQUELME, Carolina. Use of ICT at home: Between entertainment and informal learning. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.3, pp.293-311. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000400016.

The following article aims to describe the impacts and lessons learned from the use of ICT at home. A qualitative methodology based on the use of interviews and blogs to a purposive sample of Spanish secondary school students was used in the investigation. According to research results, we can establish four types of impacts. Among the positive impacts, we can see that ICT improves the educational process on the one hand and facilitate the recreation of the students on the other; thus supporting informal learning processes. With regard to the negative impacts identified, on the one hand interference of ICT in the study process and on the other, a number of risks associated with the misuse of technology are apparent.

Palabras clave : digital natives; use of ICT; impact of ICT; informal learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons