SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número3Dimensiones, características e indicadores para una escuela democráticaAtributos de una docencia de calidad en la educación superior: una revisión sistemática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

GONZALEZ CAMPOS, José; CARVAJAL MUQUILLAZA, Cristian  y  VIVEROS REYES, Francisca. Edumetrics coefficients for validity and difficulty of a test: Proposal. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.3, pp.467-481. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000400025.

This article presents two proposals for edumetric calibration coefficients for a test, specifically for quantification of validity, based on factorial analysis techniques and for quantifying the difficulty of a test or item. These proposals overcome some of the limitations of the coefficients proposed in classical test theory and item response theory. It's not consistent, difficult items without measuring what we want, that is, the difficulty should not be a stranger edumetric element and therefore must relate to reliability and validity of the test.

Palabras clave : validity; Cronbach alpha; reliability; edumetric; difficulty.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons