SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número4Discusión productiva para la comprensión de textos: habilidades y conocimientos específicos en la formación inicial de profesoresReflexiones de profesores en un escenario de Estudio de Clases para el desarrollo profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

MIRANDA J, Christian et al. Leadership in teachers beneficiary of postgraduate degrees in mathematics: an evaluation study of teacher training. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.4, pp.107-126. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000500007.

This research aims to analyse the concept of teacher leadership in the educational context according to its importance and relationship to the professional development of teachers, evidenced from the international context, which justifies enhancing the profile of a leader in teachers from a postgraduate program in mathematics located in the south. The research is a mixed type of case studies. It is possible to evidence a predominant presence of transformational leadership on teachers tuned with teachers (our study subjects) ongoing training.

Palabras clave : Instructional leadership; professional development; lifelong learning; postgraduate degree in mathematics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons