SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número4Liderazgo en docentes beneficiarios del programa de postítulos en matemáticas: un estudio evaluativo de la formación permanente de profesoresPercepción de estudiantes de pedagogía en relación a las oportunidades para el desarrollo de prácticas generativas en su formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

MONTOYA GONZALEZ, M. Soledad. Teachers' Reflections on Lesson Study for professional development. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.4, pp.127-144. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000500008.

This article reports on a research focused on analysing the reflections of a working group of teachers who belonged to a brainstorming workshop practice, part of a postgraduate program for professional development, following the Lesson Study methodology. A qualitative approach was used and corresponds to a case study. It was based on a theoretical construct called reproducibility and reflection and conceptualization types of reflection. The findings showed that in discussions between teachers reflections of pedagogical and didactic type emerge naturally and the mathematical discussions are rather scarce. However, when the design of class reflections is installed on the discussion, teachers are focused on reflections of math and didactic type.

Palabras clave : Instructional design; reproducibility; professional development.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons