SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Consumo y endeudamiento en adolescentes escolarizados de la Región de La Araucanía, Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CASTILLO ARMIJO, Pablo; PUIGDELLIVOL AGUADE, Ignasi  y  ANTUNEZ MARCOS, Serafín. Shared leadership as a factor of sustainability of project learning communities. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.41-59. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100003.

This article explores the meanings and valuations that members of a learning community attributed the phenomenon of leadership. We used a qualitative case study methodology from a communicative-critical perspective. Despite the various conceptualizations, there is a high value related to the importance of leadership as a basis for improvement and educational change. Our study also shows that the project sustainability depends on the participation and joint responsibility in the learning of all its members.

Palabras clave : educational administration; educational leadership; learning communities; active learning; educational innovation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons