SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Consumo y endeudamiento en adolescentes escolarizados de la Región de La Araucanía, ChileLiderazgo para la mejora en escuelas vulnerables: prácticas asociadas al cumplimiento de metas de aprendizaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

DIAZ SANCHEZ, Camila  y  BARRA ALMAGIA, Enrique. Resilience and job satisfaction among teachers from public and private subsidized schools from the commune of Machalí. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.75-86. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100005.

ABSTRACT This study examined the relationship between resilience and job satisfaction in a group of 119 teachers belonging to public and private-subsidized schools from Machalí, Chile. The results indicate that the level of resilience is relatively high, whereas the level of job satisfaction is lower. A significant positive relationship between resilience and job satisfaction in the sample of teachers studied was found, this would indicate that the dispositional characteristics of resilience are factors which allow that, at some degree, teachers derive satisfaction from their job performance despite the complex scenario in which they play their teaching role.

Palabras clave : teachers; resilience; job satisfaction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons