SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Liderazgo para la mejora en escuelas vulnerables: prácticas asociadas al cumplimiento de metas de aprendizajeAbandono de la profesión docente en Chile: Motivos para irse del aula y condiciones para volver índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

GADICKE ROBLES, Jhoselyn; IBARRA PALMA, Pamela  y  OSSES BUSTINGORRY, Sonia. Evaluation of environmental perceptions in high school students of Temuco city, Región de La Araucanía. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.107-121. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100007.

Currently, the presence of environmental problems and their impact on the consciousness and behavior of individuals seems to be minimal. Thus, the role of the new generations could be essential for the creation of new policies on the care of the environment. The objective of this work was to evaluate the environmental perceptions of high school students in Temuco city, Región de la Araucanía, through a Likert scale survey. The results obtained from 452 surveyed students suggest us: (1) a reliable environmental perception survey (Cronbach's α=0,739), (2) a high degree of knowledge showed by students and, (3) women with a trend to a major concern around environmental problems than men. A more active role to face environmental problems by the student is discussed.

Palabras clave : environmental education; student perception; environment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons