SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Análisis de las portadas de los libros de texto de Educación Física en PrimariaTeorías implícitas del profesorado de formación profesional para el empleo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

PERINES, Haylen  y  MURILLO, Javier. Perceptions of teachers in training regarding educational research. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.251-268. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100015.

This article presents a research that seeks to identify the perception of in training-Primary Education teachers regarding the educational research. To develop this research, a qualitative study with a phenomenographic approach was applied to twenty students of the Elementary Education Program from Universidad Autónoma de Madrid. The results, in contrast to previous studies, suggest that future teachers perceive research as important and necessary in their profession and value positively the work of researchers. However, they believe that the training they receive in terms of research should be better and more useful for their teaching performance.

Palabras clave : teachers; research; dissemination of knowledge; teacher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons