SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Percepciones de los docentes en formación sobre la investigación educativaValidación de un instrumento cuantitativo para medir la práctica reflexiva de docentes en formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

ROS-GARRIDO, Alicia; NAVAS-SAURIN, Almudena  y  MARHUENDA FLUIXA, Fernando. Implicit theories of Vocational Education and Training teachers. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.269-288. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100016.

This article discusses implicit theories upon teaching of Vocational Education and Training teachers. The aim is to understand to what extent implicit theories of teachers vary between those working in the 'training' modality and those working in the 'addressee' modality. Our research is quantitative and descriptive. We have adapted, for the purpose of our research, the "Questionnaire of implicit theories of teachers on teaching" (Marrero, 1988a). The content analysis of the resulting structure of the factorial analysis made it possible to identify, in our sample, three orientations to teaching in Vocational Training Programs. We have been able to conclude that implicit theories or orientation towards teaching of these trainers are different depending on the beneficiaries to which the training offer is addressed.

Palabras clave : implicit theories; vocational education; job training; employment programs.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons