SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Leer y escribir en la universidad: una experiencia desde una concepción no instrumentalFacilitadores y barreras del proceso de inclusión en educación superior: la percepción de los tutores del programa Piane-UC índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

UBILLA ROSALES, Lucía; GOMEZ ALVAREZ, Lilian  y  SAEZ CARRILLO, Katia. Collaborative writing of argumentative texts in English using Google Drive. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.331-348. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100019.

The objective of this research was twofold: to measure the effect of collaborative writing in the performance of students of English for writing argumentative texts in English as L2 by means of an online collaborative writing tool (Google Drive) for a period of 12 sessions in a b-Learning environment, and to compare these results with those of a control group working individually. The quasi experimental study involved pre-test, immediate post-test, and two delayed post-tests for both groups, in a mixed model for repeated measures. Results allow for hypothesis validation, namely, that b-Learning collaborative writing supported by technological tools improves, facilitates and encourages student gains in writing in English as L2 in an instructional environment for academic purposes.

Palabras clave : L2; CALL; blended learning; instruction for academic purposes.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons