SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Facilitadores y barreras del proceso de inclusión en educación superior: la percepción de los tutores del programa Piane-UCEducación ambiental y cultura evaluativa: Algunas reflexiones para la construcción de eco-consciencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

ALARCON LEIVA, Jorge  y  DONOSO DIAZ, Sebastián. Significant milestones of the Educational Policy of the Government of Coalition for Change (2010-2014). Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.371-388. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100021.

The article characterizes the main initiatives of educational policy of the Chilean conservative political alliance that ruled the country for four years (2010- 2014), examining its main proposals, while exploring interpretations to determine the nature of the process experienced by the sector during the first conservative democratic government in Chile over the last 50 years. In this context, two evaluative approaches are detailed and compiled to give a final perspective analysis that places the Chilean educational policy in the social debate as a whole.

Palabras clave : educational policy; Coalition for change; political agenda; social movements; Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons