SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Hitos Significativos de la Política Educacional del Gobierno de la Coalición por el Cambio (2010-2014)Convergencia europea e internacionalización del Doctorado: panorámica sobre las tendencias de cambio en España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

HERRERA ARAYA, David  y  RIOS MUNOZ, Daniel. Environmental Education and evaluative practice: Some thoughts for the construction of eco-consciousness. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.389-403. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100022.

The purpose of this article is to reflect on the relationships and interactions between Environmental Education (EE) and the evaluative practice. The principal aim is to develop an evaluative proposal that contributes to the education of eco-conscious and eco-responsible people. The underlying premise states that the school is, nowadays, a privileged place to generate and introduce innovative educational practices that contribute to protect the environment. The main basis of this article is that the development of an evaluative practice of ecoconsciousness-oriented training in the classroom allows to improve and strengthen learning for life.

Palabras clave : Environmental Education (EE); evaluative practice; eco-consciousness.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons