SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1Convergencia europea e internacionalización del Doctorado: panorámica sobre las tendencias de cambio en EspañaDidáctica de las Artes Visuales, una aproximación desde sus enfoques de enseñanza índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

LOPEZ GARCIA, Narciso; MADRID VIVAR, Dolores  y  DEL VALLE DE MOYA MARTINEZ, María. Musical training of curricula for teachers of primary education at the University of Castilla-La Mancha. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.423-438. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100024.

The Bologna Process has changed the structure of curricula leading to the award of the title of primary QTS (Qualified Teacher Status) defined in the General Organic Law of the Educational System (LOGSE). These changes have affected the degree of Specialist Teacher, which disappear as it was designed. Our research has focused on understanding the current structure of Qualification Mention in Music Education in the Degree of Teacher of Primary Education from the University of Castilla-La Mancha. At the same time, we have made a vision of the evolution of musical training in different curricula developed at this University.

Palabras clave : studies schedule; teaching education; music education; Castilla-La Mancha.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons