SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número1La formación musical en los planes de estudios para maestros de Primaria en la Universidad de Castilla-La ManchaLa promoción de experiencias de innovación educativa en TIC en los centros escolares: Caso región Caribe colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

RAQUIMAN ORTEGA, Patricia  y  ZAMORANO SANHUEZA, Miguel. Visual Arts Didactics, an approximation from the teaching approaches. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.1, pp.439-456. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100025.

This paper determines some frameworks for the educational teaching of visual arts in order to build a definition of artistic knowledge based upon different approaches. Some historical periods related to teaching practices have been examined. A vision from a didactic point of view of the visual arts has been built, considering some concepts and its educational implementation in school contexts. Some characteristics of the production and reflection toward the Visual Arts in the school context have been examined, considering rationalist and universalist conceptions and contemporary perspectives.

Palabras clave : Visual Arts teaching approaches; Arts Education; Visual Arts didactics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons