SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número2Discursos docentes sobre el vínculo con sus estudiantes: tensiones, enfrentamiento y distanciaHabilidades sociales y comunicativas a través del arte en jóvenes con trastorno del espectro autista (TEA) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CORTES, Felicindo et al. Variables affecting the behavior of students in educative units, Región de Coquimbo-Chile. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.2, pp.27-46. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000200002.

The purpose of this paper is to develop a systematic model to explain and analyze the environmental behavior of students from certified educational instituitons in Región de Coquimbo, Chile. A relationship among variables has been established to structure the exploratory behavioral model presented through a Partial Least Squares (PLS) method. For behavioral analysis, a survey was implemented showing a significant statistical sample (7% error and 95% reliability) of environmentally certified educational institutions. The structural model presents an appropriate prediction quality, Stone-Geisser test Q2>0; additionaly, the variance explained in each relation is adequate. Consequently, it is concluded that attitude and friendship among students themselves affect the environmental behavior significantly and directly. While corporate startegies and values from insitutions and the family do not seem tho affect crucially.

Palabras clave : strategies; attitudes; values; structural equation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons