SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número2La formación en los espacios de práctica docente: modos de transmisión del oficioEscritura para la reflexión pedagógica: rol y función del Diario del Profesor en Formación en las Prácticas Iniciales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

HUERTA CANCINO, Leonor. Most common alternative conceptions about Universe in future Physics teachers. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.2, pp.147-162. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000200008.

This paper presents a preview of results and key findings, of a study that seeks to identify and to analyze most common alternative conceptions (CAM), of future Physics teachers, in selected contents about Universe, for three cohort (2014, 2015 and 2016). Categories of analysis were defined allowing to select a set of CAM for which it was determined the need to develop specific teaching sequences to facilitate future Physics teachers learning the current scientific knowledge on those contents. To identify CAM, it was used a modified version of the standardized test Astronomy Diagnostic Test v2.0. Results show a limited set of CAM, similar to the three groups, on the following topics: movements in the celestial sphere, sizes and distances at scale, moon phases, eclipses and seasons, and star's properties.

Palabras clave : misconceptions; Earth and Universe sciences; teacher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons