SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número2Divergencias socioculturales en el uso del castellano: repercusiones en la comprensión del alumnado inmigrante en el sistema educativo españolEjercicio de la autoridad en profesores de educación secundaria de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

MARTIN-ROMERA, Ana  y  MOLINA RUIZ, Enriqueta. The value of pedagogical knowledge for teaching Secondary School: design and validation of a questionnaire. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.2, pp.195-220. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000200011.

Teachers and their training are determining factors in learning and improving the quality of education. Recruiting the best teachers requires good initial training policies that take up the challenge of meeting the demands and needs of teachers in their practice. The study describes the construction and validation process of a questionnaire designed to discover the value that high school teachers give to pedagogical knowledge in their professional performance and the need for pedagogical training. In this paper the procedure developed to estimate the questionnaire content validity and its internal consistency are presented. The construction and validation process resulted in a questionnaire consisting of three sections aimed at collecting the valuation of Pedagogical Knowledge and Teaching Competences for the exercise of the profession, and the Desirable Elements on pre-service pedagogical training.

Palabras clave : teacher education; basic education; evaluation instruments; validity; pilot study.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons