SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número2Efectos de la Aplicación de un Sistema de Evaluación Formativa en la Autopercepción de Competencias Adquiridas en Formación Inicial del ProfesoradoA Vueltas con la Evaluación de las Competencias. Percepciones de los Alumnos y Docentes de los Grados Relacionados con la Educación Física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

LUIS PASCUAL, Juan Carlos  y  MUROS RUIZ, Beatriz. Self-assessment as a Learning Instrument in a Flipped University Course. Estud. pedagóg. [online]. 2018, vol.44, n.2, pp.79-91. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052018000200079.

This research aims to assess the satisfaction, advantages, and disadvantages associated with the incorporation of inverse learning within a proposal of self-assessment as a learning instrument in the course Physical Activity and Sport Teaching II. The study was designed to be carried out during the 2016-2017 academic year in the Physical Activity and Sport Sciences degree program at Alcala University with the students enrolled in the course. The study included a questionnaire that was distributed at the end of the course. This inquiry is part of a systematic practice that is repeated every academic year in which the teacher initiates a specific assessment intervention that is evaluated and that serves as a practice of educational innovation.

Palabras clave : formative assessment; self-assessment; flipped learning; teaching; university.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )