SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1Efecto de la Adición de Goma Gelana sobre las Propiedades de Barrera y Físico Mecánicas de Biopelículas BinariasLos Mapas Contables de Gestión de las Empresas Cotizadas Chilenas: Análisis Cualitativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Información tecnológica

versión On-line ISSN 0718-0764

Resumen

JIMENEZ-GARCIA, Martha  y  MARTINEZ-ORTEGA, Ma. de los Ángeles. Use of a Mobile Application in Teaching Reading. Inf. tecnol. [online]. 2017, vol.28, n.1, pp.151-160. ISSN 0718-0764.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642017000100015.

The aim of the study presented in this paper was to analyze the use of a mobile application, to facilitate the learning process of reading of illiterate adult population. The study fits in a more global concept promoted by UNESCO that recommends the provision of quality education for all people, using present technology. Additionally, the Mexican government is interested in reducing illiteracy and educational backwardness. The instrument used was a mobile application in Tablets operating under Android that was applied to 143 participants. The application was designed under an intuitive environment with audio instructions, selecting colors and images. The results found a high impact on teaching-learning, as the average time was reduced and users were highly satisfied.

Palabras clave : illiteracy; mobile application; education; technology; Android.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons