SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número74Cosmologías de la historia: Epistemología y axiología en el discurso de la historia en colegios secundarios australianosModelos de comunicación en los textos redactados en el ámbito profesional rumano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Revista signos

versión On-line ISSN 0718-0934

Resumen

MOYANO, Estela. Academic literacy across the university curriculum: An institutional program. Rev. signos [online]. 2010, vol.43, n.74, pp.465-488. ISSN 0718-0934.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-09342010000500004.

A genre-based pedagogic model for teaching literacy at tertiary level of education aims to promote students' literacy in institutional environments. From the theoretical perspective selected (Systemic-Functional Linguistics), a genre-based pedagogy influences knowledge construction in disciplines and empowers students to engage academic, scientific and professional social activities. This paper outlines a program for teaching literacy across the second cycle of university curriculum, the negotiation between participants as a critical tool and a brief evaluation. This institutional program has been implemented with a high degree of commitment of its actors -university authorities, professors of different disciplines and language teachers.

Palabras clave : Literacy; tertiary education; Systemic-Functional Linguistics; writing across the curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons