SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.47 número85El humor como estrategia de branding en el discurso politico: Un estudio de caso de Rumania índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista signos

versión On-line ISSN 0718-0934

Resumen

SERRANO, María. The subject and the subjectivity: Variation of ‘yo’ in conversational and mass-media genres of Canarian Spanish. Rev. signos [online]. 2014, vol.47, n.85, pp.321-343. ISSN 0718-0934.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-09342014000200008.

Conversational texts have usually been considered subjective and egocentric. From notions like cognitive salience and textual informativity which characterize expression and omission of the subject pronoun yo, subjectivity will be analyzed in some media and conversational genres of Canarias’ spoken Spanish along with interaction properties of each text. Those which involve a speaker through the use of this pronoun in preverbal position should adopt subjectivity, like in news-debates genre. This seems to indicate that some media genres are more subjective than conversational ones.

Palabras clave : Variation; subject; subjectivity; discourse; communicative style.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons