SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número2La validez en la ley arcaica. Reflexiones comparativas respecto de las Doce Tablas y las Leges RegiaeAlgunas observaciones críticas al concepto de aplicabilidad como explicación a la aplicación de normas jurídicas irregulares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de derecho (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0950

Resumen

AGUERO SAN JUAN*, Claudio  y  COLOMA CORREA**, Rodrigo. Pay attention to the students’ epistemic barriers. A key for teaching Evidence Law. Rev. derecho (Valdivia) [online]. 2019, vol.32, n.2, pp.17-34. ISSN 0718-0950.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-09502019000200017.

This essay proposes to teach the competence of “solving legal conflicts” in an undergraduate Evidence Law module using “legal problems”, instead of cases or questions. Legal problems are didactic devices characterized by two elements. First, students are compelled to develop the skills to produce, organize and assess evidences that confirm or refute relevant facts in contexts analogous to judicial. Second, teachers are allowed to know the line of thought of their students, and consequently, by making epistemic barriers visible, to modify the student’s thinking routines. The analysis places special emphasis on the concept of epistemic barrier and its difficulties.

Palabras clave : Evidence Law; lawyers’ initial training; epistemic barriers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )