SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue2Teachers' Social Responsible Behavior and the Facilitation of the Parents Involvement in Their Children's Teaching-Learning ProcessExploratory Study About the View of Health in a Group of Male Adolescents Who Have Dropped Out of School in Santiago, Chile: Their Needs, Aspirations, Priorities, and Proposals author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Psykhe (Santiago)

On-line version ISSN 0718-2228

Abstract

PEREZ, Verónica; RODRIGUEZ, Jorge; DE LA BARRA, Flora  and  FERNANDEZ, Ana María. Efectividad de una Estrategia Conductual Para el Manejo de la Agresividad en Escolares de Enseñanza Básica. Psykhe [online]. 2005, vol.14, n.2, pp.55-62. ISSN 0718-2228.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22282005000200005.

Se presentan los resultados preliminares de la aplicación de una estrategia de prevención de conductas disruptivas y agresivas en cuatro cursos de primero básico de escuelas municipalizadas de una comuna de la Región Metropolitana. Se aplicó el Programa del Juego del Buen Comportamiento (JBC) durante primero y segundo básico (grupo en estudio) y se lo comparó con un grupo no intervenido, de iguales características (grupo control) de acuerdo al perfil de riesgo psicosocial (Índice de Vulnerabilidad Escolar, JUNAEB, 2000). Se describe y fundamenta el programa del Juego del Buen Comportamiento y se presenta la comparación de los resultados del primer cohorte de seguimiento realizado a ambos grupos a fines del primero y segundo básico.

Keywords : prevención; agresividad; manejo conductual; conductas disruptivas.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License