SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número43Una lectura del movimiento por la educación en Chile (2011-2013) a partir de la producción de grafitis lingüísticosEntre el sacrificio y el disfrute: Percepción sobre el futuro de jóvenes urbanos costarricenses índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ultima década

versión On-line ISSN 0718-2236

Resumen

GOMEZ FUENTEALBA, Pablo Salvador. Sex-segregated secondary education: What is hidden by «Tradition». Ultima décad. [online]. 2015, vol.23, n.43, pp.97-133. ISSN 0718-2236.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22362015000200005.

This study intends to go deeper into the reasons behind the minority yet prominent «tradition» of the homo-social nature of emblematic Chilean secondary schools. A sociohistorical rebuilding of Chilean sex-segregated secondary education, from its establishment in 1813 to the end of the discussion on this kind of division in 1965, is carried out. This, in order to present the processes of production and reproduction of gender order inside the secondary education system, highlighting the aspects that educational historiography have evidenced maintaining educational projects considered as antidemocratic and sexist.

Palabras clave : secondary education; sex-segregated schools; gender division of education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons