SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1RELACIONES DIALÉCTICAS ANTAGÓNICAS ENTRE LA CULTURA ESCOLAR Y LA CULTURA FAMILIAR DE NIÑOS Y NIÑAS DE CONTEXTOS VULNERABLESALIANZAS ENTRE EMPRESAS LUCRATIVAS Y ORGANIZACIONES SIN FINES DE LUCRO (OSFL): ESTUDIOS DE CASOS EN CHILE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universum (Talca)

versión On-line ISSN 0718-2376

Resumen

HENRIQUEZ, María Regina. Commercial supply, publicity and images around elite: Valparaíso, 1900-1940. Universum [online]. 2013, vol.28, n.1, pp.149-172. ISSN 0718-2376.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-23762013000100008.

Using advertisements found in newspapers and magazines circulating in the city of Valparaiso during the period 1900-1940, this article seeks to explain the images around the Chilean elite that were used for publicity to offer specific products, to which were associated expression social status from its consumption. The publicity offer contributed to this process through recurrence to images and texts which not only represented the advertised product but also of a determined way of life.

Palabras clave : Valparaíso; history and publicity; commercial supply; Valparaíso elite.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons