SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2INTELECTUALIDAD INDÍGENA EN AMÉRICA LATINA: DEBATES DE DESCOLONIALIZACION, 1980-2010 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universum (Talca)

versión On-line ISSN 0718-2376

Resumen

ALARCON-LEIVA, Jorge; JOHNSTON, Emma  y  FRITES-CAMILLA, Claudio. Political consensus and educational pact: Post-politics and education in Chile (1990-2012). Universum [online]. 2014, vol.29, n.2, pp.37-48. ISSN 0718-2376.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-23762014000200004.

This article examines Chilean education policy, taking as a frame of reference the ideas of post-politics and post-democracy. It uses the idea of the transition as consensus, as a "democracy of agreements", which it interprets, according to Ranciére's definition, as the negation of politics. Using this framework, it analyses some of the key aspects of recent Chilean educational policy, in order to understand the limitations preventing the adequate promotion of the right to education.

Palabras clave : Post-politics; democracy of agreements; consensus; education; transition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons