SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34El doctorado en educación: un ejemplo de desregulación en el campo de la educación superior en ChileLos desafíos de la industrialización: debates y propuestas parlamentarias en torno a la educación técnica industrial. Chile 1929-1952 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

ORELLANA, Natalia. Higher education and the pyramid: development paths of the non-university sector in Argentina, Chile and Perú. Calidad en la educación [online]. 2011, n.34, pp.43-72. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652011000100003.

This comparative study explores institutional diversity in three South American higher education systems: Argentina, Chile and Peru. From a perspective of external diversity (among institutions), it offers a differentiated understanding on the ways in which the emergency of providers outside the university patterns have been promoted and developed identifying tensions, challenges and current responses. The diversification process ended with the university monopoly in higher education but not with its condition as an institutional referent. However, a variety of providers are strengthening their increasing role by showing positive achievements in aspects as stability, regulation, information systems and quality enhancement.

Palabras clave : non-university higher education; institutional diversity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons